Dzem od kajsija




Dzem od kajsija je poseban dzem.....Nisam sigurna da li zbog njegovog specificnog ukusa,ili zbog toga sto se desi da kajsija ne radja svake godine na nasim prostorima,uglavnom svaka domacica posebnu paznju posvecuje pripremi ovog dzema. 
Moram priznati da je ovo moj prvi dzem koji sam sama skuvala,i veoma sam ponosna kako je ispao.
Sam proces pripreme nije komplikovan i  ne oduzima mnogo vremena,tako da ga mogu praviti   i potpuni pocetnici ,bas kao i ja :)


Potrebno je:
-3kg ociscenih kajisja
-900g secera
-3 kesice vanilin secera
-1g konzervansa


                                         Kajsije oprati hladnom vodom i  ocistiti od  kostica.

 
U dublju, vecu serpu,redjati red kajsija,red secera.Ovako slozene kajsije ostaviti malo da odstoje,da kajisje polako puste svoj sok.


Serpu staviti na ringlu,na najjacu temperaturu dok ne provri.Kada provri,potrebno je smanjiti temperaturu ringle i kuvati 45 minuta uz stalno  mesanje.



Na polovini kuvanja,skloniti serpu sa ringle i kajisje dobro usitniti stapnim mikserom.Vratiti  na ringlu i nastaviti kuvanje.

Nakon 45 minuta serpu skloniti sa ringle, i nastaviti sa mesanjem,brzim pokretima 45-60 minuta,kako bi  dzem dobio  dovoljnu gustinu i lepu narandzastu boju.Pred sam kraj mesanja,dodati na vrh male kasicice konzervansa,otprilike oko 1g konzervansa i  dobro promesati.



Staklene tegle sterilisati u rerni na 100C oko 20-30 minuta u zavisnosti od rerne.Topao dzem sipati u tople tegle.Vratiti u rernu na 50C  na jos 20-30minuta.
Nakon toga izvaditi,dobro zatvoriti poklopcem i cuvati na hladnom i tamnom mestu.





                                                      A,sta vi radite kada ste   '' Out of office''?




Коментари

Популарни постови